Ako vrátiť tovar zakúpený v eshope|LacnýEshop Blog
Logo
Potrebujete poradiť? shop@lacnyeshop.sk
Liptovský Ján, Na ostrove 57/15
0 ks
za 0,00 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za 80,01 € a máte dopravu ZADARMO
  • Štítky blogu

            Quatro - jednoduchý nákup na splátky

            Home Credit - jednoduchý nákup na splátky

 

Vaše hodnotenia:

Posteľ REA MISTY, 90
Kvalitná, pevná posteľ, priestranné šuplíky

Stolička CT-233 WT
Stoličky sú Super :), rýchle dodanie. Ďakujeme!

Jedálenský set AUT-6060 OAK
SUPER OBCHOD.TOVAR PRIŠIEL VČAS😃

Detské obliečky 140x200 BAGER
Obliečky sú veľmi pekné, príjemný materiál, vnúčik bol nadšený

Písací stôl, DALTON 2 NEW VE 02, biela/sivá
S písacím stolom som maximálne spokojná, dodanie v krátkej dobe, a komunikácia na úrovni. Dakujem

Komoda 4-šuplíková, ATENE TYP 7, biela
Takto má vyzerať obchod,, rýchlo, lacno, tovar podľa mojich predstáv dakujem

  1. Úvod
  2. Poradíme ???
  3. ako NE-nakupovať
  4. Ako vrátiť tovar, kúpený v e-shope, bez udania dôvodu do 14 dní?

Ako vrátiť tovar, kúpený v e-shope, bez udania dôvodu do 14 dní?

Neviem ako vrátiť tovar zakúpený v e-shopePri zakúpení tovaru v e-shope (cez internet) má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. Právo na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľovi vznikne aj ak si zakúpi tovar cez e-shop a v kamennej predajni si ho iba prevezme.

 

 

 

 

Čo to vlastne je?

Odstúpenie od zmluvy je jednostranný úkon vedúci k ukončeniu zmluvy o zakúpení tovaru či služby cez internet, v dôsledku ktorého si zmluvné strany musia vrátiť vzájomne poskytnuté plnenie - kupujúci je povinný vrátiť zakúpený tovar a predávajúci je povinný vrátiť zaplatenú cenu

 

Môžem vrátiť akýkoľvek tovar?

Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu nie je neobmedzené. Zákon stanovuje určité výnimky, pri ktorých spotrebiteľovi toto právo neprináleží:

- tovar vyrobený na objednávku alebo jasne personalizovaný tovar (napríklad sedačka na mieru),

- zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačový softvér, ako sú napríklad DVD, v uzavretom obale, ktoré boli po prevzatí rozbalené

- online digitálny obsah, ak ste už začali s jeho sťahovaním alebo strímingom

- zabalený tovar, ktorý nie je možné vrátiť odbalený z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov

- kúpu jedla a nápojov (v prípade pravidelných dodávok, napríklad z mliekarne)

- tovar podliehajúci skaze

Právo na odstúpenie od zmluvy nemajú firmy a ani podnikateľ, napr. SZČO, ktorý v eshope zakúpi tovar "na IČO".

 

Do kedy môžem tovar vrátiť?

Lehota 14 dní na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom. Spotrebiteľ je pritom oprávnený odstúpiť od zmluvy aj predtým, t.j. ešte pred odoslaním alebo dokonca aj počas prepravy tovaru.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bude odstúpenie odoslané prevádzkovateľovi e-shopu v posledný deň uvedenej lehoty - spotrebiteľovi teda stačí, ak o 23:59 v posledný deň 14 dňovej lehoty odošle prevádzkovateľovi e-shopu email s oznámením, že odstupuje od zmluvy.

 

Ako si uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy?

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči /dopis, e-mail/. Ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy.

 Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu poskytol predávajúci.

Obchodníka o vašom rozhodnutí zrušiť nákup musíte informovať. Nestačí len tovar odoslať späť!

 

 Kedy mi obchod vráti peniaze?

Zákon prevádzkovateľom e-shopu ukladá povinnosť vrátiť spotrebiteľovi najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru všetky platby, ktoré od neho prijal. Tým sa rozumie zaplatená kúpna cena, náklady na poštovné, ktoré ste zaplatili pri objednávke tovaru (avšak len náklady najlacnejšieho z ponúkaných spôsobov doručenia) ako i všetky ostatné náklady.

 

Vôbec tomu nerozumiem, ako vrátiť tovar do eshopuAko zabaliť tovar a kto zaplatí dopravu späť?

Spotrebiteľ nemusí vrátiť zakúpený tovar v pôvodnom obale, ale vzhľadom na možnosť poškodenia pri preprave to odporúčame.

Prevádzkovateľ e-shopu nie je povinný nahradiť spotrebiteľovi náklady spotrebiteľa na vrátenie tovaru, tie znáša spotrebiteľ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hurá, už viem ako vrátiť tovar zakúpený v e-shopeZhrňme si, čo mám vlastne urobiť, keď chcem vrátiť tovar?

1/ do 14 dní od prevzatia tovaru informovať obchodníka o vašom rozhodnutí odstúpenia od zmluvy /v listinnej podobe, e-mailom .../, môžete použiť formulár na odstúpenie od zmluvy od obchodu

2/ do 14 dní vrátiť nepoužívaný zakúpený tovar /riadne zabalený, odporúča sa v pôvodnom obale/, pričom znášate náklady na vrátenie tovaru

3/ počkať, kým Vám obchodník zašle peniaze na účet

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi

Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.